Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Navigační lišta REGISTRÁCIANavigační lišta TABLONavigační lišta ŠTATISTIKANavigační lišta SOUTĚŽENavigační lišta POMôŽTENavigační lišta REKLAMANavigační lišta KONTAKTNavigační lišta
Navigační lišta
Horní lišta bez menu
Logo Zpovědnice
Online zpověď Návštěvní kniha Nová zpověď Časté dotazy
Dolní lišta Dolní lišta Dolní lišta
Nabídka voleb Dolní lišta voleb
Diskuzia č.1189738, vložené 27.02.2022 16:36:18 Staršia spoveďNovšia spoveďHlavná stránka
Milujme své nepřátele a dobře jim čiňme
Milujme své nepřátele a dobře jim čiňme. Nic jiného nemá smysl.

Zlo plodí zlo a eskaluje situaci.

Přemáhejme zlo dobrem. To jediné funguje! Dostal jsi do facku do jedné tváře? Nastav druhou!

Bůh, který se stal člověkem v Synu Ježíši Kristu má moc na jakýmkoliv zlem a může to odvrátit!

Kdo se cítí ohrožen, ať činí pokání!

Proč se lidé chvějí o svůj život v tomto světě? Cíl je jinde. Proč se neobávají o ten cíl?
 Positive plus Muž Kategorie  VYMAZAT

Zaslané rozhrešenia Staršia spoveďNovšia spoveďHlavná stránka
Chceš dneska urobiť dobrý skutok ? Pomôž vyššie uvedenému hriešnikovi tým, že mu dáš nejaké rozhrešenie! Môžeš mu ho poslať na e-mailovú adresu, ktorú uviedol pri spovedi, alebo napísať verejne vyplnením formulára na konci tejto stránky. A ak nechceš, aby pod tvojou prezývkou mohol vystupovať ešte niekto iný, zaregistruj si ju TU !
 
17.09.2023 16:59:42
Hovadina....jako vždy
 Knoflejk Muž22 Kategorie
01.03.2022 02:18:56
Pro všechny malověrné, zde cituji správný a NEJÚČINNĚJŠÍ způsob boje podle Nového zákona a v Duchu Nového zákona, je to Efeským 6. kapitola od 10. verše, píše apoštol Pavel.:

"Nakonec, moji bratři, posilujte se v Pánu a v převaze jeho síly. Oblečte si celou výzbroj Boží, abyste se mohli postavit proti Ďáblovým nástrahám. Neboť náš zápas není proti krvi a tělu, ale proti vládám, proti autoritám, proti světovládcům této temnoty, proti duchovním mocnostem zla v nebeských oblastech. Proto vezměte na sebe celou Boží zbroj, abyste se mohli v den zlý vzepřít, všechno vykonat a zůstat stát. Stůjte tedy opásáni na bedrech pravdou, oblečeni v pancíř spravedlnosti, nohy obuté v připravenosti k službě evangelia pokoje; k tomu všemu vezměte štít víry, jímž budete moci uhasit všechny hořící šípy toho Zlého. A vezměte přilbu záchrany a meč Ducha, jímž je Boží slovo. Každou modlitbou a prosbou se v každý čas modlete duchem a k tomu bděte s veškerou vytrvalostí a prosbou za všechny svaté, i za mne, aby mi bylo dáno slovo, když otevřu ústa, abych směle oznámil tajemství evangelia, pro něž jsem poslem v řetězech, a osmělil se v něm tak, jak mi náleží mluvit. "

Tohle je nejmocnější, to může i války zastavit.
Proč je to nejmocnější? Protože, tak se projevuje Boží moc. Můžete bojovat za sebe tělesně, ale nejste zdaleka tak silní a neměli byste chtít sloužit Zlému, ale Bohu Všemohoucímu, který se stal člověkem v Ježíši Kristu. Můžete uškodit i sobě.

K jedinému známemu použití zbraně v Novém zákoně křesťanem říká Ježíš v Matouš 26, 51-53:

"A hle, jeden z těch, kteří byli s Ježíšem, natáhl ruku, vytasil meč, udeřil veleknězova otroka a uťal mu ucho. tehdy mu Ježíš řekl: „Vrať svůj meč na místo. Neboť všichni, kdo se chápou meče, mečem zahynou. Či myslíš, že nemohu poprosit svého Otce, a on mi hned pošle víc než dvanáct legií andělů?"

Ježíš je náš vzor.
Smajlík  Positive plus Muž Kategorie
28.02.2022 12:25:20
* na Bohu
 Positive plus Muž Kategorie
28.02.2022 10:53:18
> Ptakolebec

Fajn den přeju.

O mě nejde.

Jestli myslíš, že jsi tady přispěl k vyřešení situace... Nechám to a Bohu.
 Positive plus Muž Kategorie
28.02.2022 10:28:55
Nechme toho, Positive.
Tak sis zaspekuloval, vyhodnotil a udělal závěry...
Nezbývá než nastavit ti druhou tvář a nechat tě odejít s pocitem vítěze. ;-)
Měj fajn den.
 Ptakolebec Muž56 Kategorie
28.02.2022 09:48:10
> Ptakolebec

Jo takhle, tak já jsem pochopil, že jsi vyřešil všechno po dobrém.

"Positive, pokud máš pocit, že jsi tu všem vítězně zbořil jejich námitky, nebudu ti tvé iluze brát."

Nevím, co tím myslíš. Námitky mazaného chonga, který někde nastudoval klasické bláboly od militatních ateistů jsou zbořené.
A jiného tvého týmového kolegu nevidím, že by měl něco reakce hodného.

"
Modli se za Ukrajinu a žádné peníze na zbraně neposílej, když je ti to proti mysli. Jen je mi záhadou, proč už tamní válka neskončila a Duch to dávno nevyřešil něčím dobrým slovem. Vlastně nechápu, proč k ní vůbec došlo a vy, správně chápající a správně praktikující křesťané, jste tomu správnou aktivizací Boží moci nezabránili. Možná pošli Vladimirovi nějaký biblický verš a on si dá říct. (A teď to myslím bez ironie, protože ta možnost tu jistě je.) Ale než se to stane, já osobně budu jednat prakticky. Koukat se na tohle nečinně, s odkazem na údajný Boží požadavek pacifismu, to bych se na sebe hanbou nemohl podívat do zrcadla. "

Z toho je vidět, že jsi naprosto nepochopil, co já píšu. Chceš snad říct, že na Ukrajině jsou všichni zbožní křesťané, kteří umí perfekně používat Boží zbroj (Efezským 6) a činí pokání v pytlovině, jak Ninive?
Obávám, že ani tu zbroj Boží zbroj nepoužíváš ty a někde bude už zrezivělá v lepším případě, jestli někdy byla použita. Dovedeš si pod tím představit jen modlitbu. Tak ještě jednou, Efezským 6.

Ptakolebeče, Duch Svatý a služba evangelia, to je akce.
 Positive plus Muž Kategorie
28.02.2022 09:31:34
> chong

Mazaný neregistrovaý troll jsi ty... To je snad jasné.
Smajlík  Positive plus Muž Kategorie
28.02.2022 09:14:28
Positive, pokud máš pocit, že jsi tu všem vítězně zbořil jejich námitky, nebudu ti tvé iluze brát.

Patrně jsi se přehlédl nebo zmýlil. (O demagogii mluvit nebudu, protože "vůči všem mějte na mysli jen dobré". ;-) )Tím, co jsem napsal, nepotvrzuji, že každou situaci lze vyřešit bez násilí. Zmínil jsem osobní zkušenost, že až na jednu výjimku jsem vše vyřešil po dobrém. Což napovídá, že někdy jsou situace, kdy to po dobrém nejde, jakkoliv ve většině případů to fungovat může.

Modli se za Ukrajinu a žádné peníze na zbraně neposílej, když je ti to proti mysli. Jen je mi záhadou, proč už tamní válka neskončila a Duch to dávno nevyřešil něčím dobrým slovem. Vlastně nechápu, proč k ní vůbec došlo a vy, správně chápající a správně praktikující křesťané, jste tomu správnou aktivizací Boží moci nezabránili. Možná pošli Vladimirovi nějaký biblický verš a on si dá říct. (A teď to myslím bez ironie, protože ta možnost tu jistě je.) Ale než se to stane, já osobně budu jednat prakticky. Koukat se na tohle nečinně, s odkazem na údajný Boží požadavek pacifismu, to bych se na sebe hanbou nemohl podívat do zrcadla.
 Ptakolebec Muž56 Kategorie
28.02.2022 06:55:26
PP > když jsi teď čtu tvoje odpovědi Ptakolebcovi, který tě argumentačně s přehledem převálcoval, tak mi vyplývá jediné - buď jsi mazaný trol, který se baví na cizí účet nebo naopak nesmírně hloupý člověk. V obou případech každopádně nemá smysl, abych s tebou např. na téma co je a co není metafora diskutoval dále. Baj, baj.
 chong
28.02.2022 03:40:49
> Ptakolebec

Ananiáši a Safiře -- vůbec nechápu jak to souvisí s fyzickým bojem křesťana. Týká se to jiného tématu.
K tomu jsem taky tady vyjadřoval.

Verš o mečích jsme si snad vysvětlili, že to není argument. Taky jsem dával verš o meči..

"jiní zmínili i další místa." - To jako myslíš toho nevěřícího chonga, který nemůže tomu rozumět a kterému jsem vše vyvrátil?

Opravdu to myslíš vážně, co jsi psal?

Nemáš argumenty pro svůj názor. A každý si to může přečíst níže.

"Představ si, že třeba nějaký padouch bude hodně drsným způsobem ubližovat dítěti. Ty se k tomu nachomýtneš. Co uděláš? Budeš tam stát, dívat se a modlit se? "

To je jen hypotetická situace... Tomu bych se určitě nějak se snažil zabránit, ale nějakým způsobem, který bude win/win.


"(Mimochodem, nepokládej mě za nějakého prvoplánového militanta. Jakkoliv mám vztah ke zbraním a míval jsem i několik palných, krom jediného případu jsem všechny vyhrocené situace vyřešil bez jejich použití a bez násilí. Ať už šlo o dvě přepadení nebo o vypořádání se s agresorem, který mlátil slečnu průvodčí, ohrožoval všechny ve vlaku a s nímž mi nikdo z mnoha desítek přítomných "udatných" chlapů nepomohl. Téměř vždy jsem to s Boží pomocí zvládl po dobrém. Přesto násilí v krajních případech neodmítám, protože někdy zkrátka není jiná možnost.) "

Tak vidíš. Potvrzuješ, co říkám já. Šlo to po dobrém.
Když je člověk veden Duchem Svatým, tak stačí třeba jenom správně promluvit a člověka se to nějak dotkne a tak. Nejde jen o modlitby, ale dílo Ducha Svatého, který dokáže VŠE vyřešit.
Smajlík  Positive plus Muž Kategorie
28.02.2022 02:26:31
Pak jsi asi špatně četl.

Byla tu zmínka o Ananiáši a Safiře, já jsem přidal verš o mečích a jiní zmínili i další místa.

Dvě největší přikázání znám. Ta se ale nijak nevylučují s možností bránit někomu silou v nepravostech.

Představ si, že třeba nějaký padouch bude hodně drsným způsobem ubližovat dítěti. Ty se k tomu nachomýtneš. Co uděláš? Budeš tam stát, dívat se a modlit se?

(Mimochodem, nepokládej mě za nějakého prvoplánového militanta. Jakkoliv mám vztah ke zbraním a míval jsem i několik palných, krom jediného případu jsem všechny vyhrocené situace vyřešil bez jejich použití a bez násilí. Ať už šlo o dvě přepadení nebo o vypořádání se s agresorem, který mlátil slečnu průvodčí, ohrožoval všechny ve vlaku a s nímž mi nikdo z mnoha desítek přítomných "udatných" chlapů nepomohl. Téměř vždy jsem to s Boží pomocí zvládl po dobrém. Přesto násilí v krajních případech neodmítám, protože někdy zkrátka není jiná možnost.)
 Ptakolebec Muž56 Kategorie
28.02.2022 01:52:20
> Ptakolebec

Žádal jsem tě, abys opačné verše citoval.

Jenže tys je necitoval, protože tam nejsou...

"Já nechci mít neživého nemyslícího Boha, vyjádřeného nějakým suchým univerzálním seznamem správných pouček. "

Dvě přikázání jsou největší, snad víš.

Tohle o čem se bavíme je zasádní.
 Positive plus Muž Kategorie
28.02.2022 01:38:59
Smutné je, Positive, spíš to, že ty si vybíráš jen verše, které vyhovují tvým teoriím a ty ostatní ignoruješ nebo vykládáš po svém ve stylu "(JÁ) předpokládám".

Neboj, tebou uváděné texty znám a uznávám je jako Boží slovo (studoval jsem na třech teologických školách - ale to jen tak na okraj), jenomže vidím i jejich biblickou protiváhu, kterou ty vidět nechceš. Takováhle teologická selekce je už sama o sobě herezí.

Bible je úžasná v tom, že zpravidla nastiňuje oba póly dané problematiky a Duch je ten, kdo nás vodí mezi nimi. Podle konkrétní situace, s přihlédnutím k naší osobnosti a momentální Boží vůli.

Písmo není nějaký rigidní návod na život, kde máš neměnné body platné pro všechny situace a okolnosti. A díky Bohu za to.

Já nechci mít neživého nemyslícího Boha, vyjádřeného nějakým suchým univerzálním seznamem správných pouček.
Můj Bůh je živý. Jedná v každém dni a v každé situaci nově, často jinak než bych předpokládal a než jsem ho svým někdejším zúženým pohledem chápal. Je překvapivý tak, že nad tím leckdy žasnu.
 Ptakolebec Muž56 Kategorie
28.02.2022 01:03:30
> chong

Bič se používal na zvířata, která tam prodávali.
Ano, takto následuj Ježíše, ale tím chrámem už jsou těla znovuzrozených křesťanů.
Když se znovuzrodíš, tak takto vyháněj ze svého chrámu všechno, co tam nepatří.

K metafoře, cokoliv metafor není, ale tam je to jasné.
 Positive plus Muž Kategorie
28.02.2022 00:56:48
> Ptakolebec

"To, že Ježíš řekl, že dva meče stačí, má být podle tebe důkazem, že je nemají používat a mají nastavit druhou tvář?"

Ne, ale citoval jsem spoustu veršů, které k tomu vedou.
Např. "Vrať svůj meč na místo. Neboť všichni, kdo se chápou meče, mečem zahynou."

K čemu bylo skupině lidí dva meče? Předpokládám, že Ježíš chtěl na tom demonstrovat, že kdo se chápou meče zahynou.

"Myslíš, že před sesláním Ducha svatého říkal Ježíš principiálně jiné věci než po něm? "

Právě, že neříkal. Říkal nastavte druhou tvář. Jenom, když v člověku je Duch Svatý, tak už je znovuzrozený, Bůh v něm přebývá a není pod Zákonem, ale pod milostí. To nebylo ve Starém zákoně, v těch lidech co válčili, Bůh neměl chrám. Měli neobřezané kamenné srdce.

"Můžeš mi říct, jak Bible vede k zrušení vojska? Já to tam nikde nevidím.
Postupné zrušení otroctví nikoho neohrozilo na životě. "

A ty verše, co jsem psal jako jsou nic?
Tak to je smutné, když to nevidíš.
Je toho ještě více samozřejmě, ale nepřímo.
Zlo přemáhej dobrem, měj na mysli jen ušlechtilé věci! Miluj své nepřátel a dobře jim čiň!
Viz také Římanům 12, 17-21.

"Pokud by se armády zrušily, jak bys řešil takové napadení země? Modlitbou? Fajn, to je dobře. Ale v každém ozbrojeném konfliktu se lidé modlí. A ne vždy to nepřítele zastaví. I voják totiž může být Boží nástroj. Stejně jako je nástrojem lékař, ačkoli to mnozí křesťané neuznávají a věří výhradně v modlitbu. To je stejně scestné a nebezpečné jako tvůj nápad rušit armádu a bezvýhradně v každé situaci ustupovat zlu. "

Jo, Satan je taky Boží nástroj. A co, máš být takový? O ustupování zlu já jsme nepsal, ale my jsme Boží armáda. My my nebojujeme proti krvi a tělu, snad umíš číst. Už jsme to citoval. Efezským 6 - tam je Boží zbroj.
Teď právě se stavím proti zlu, které chce ospravedlnit válčení Slovem Božím. Jsi na špatné straně.
Bůh je mocný a dokáže nás ochránit, před čímkoliv. Nepotřebujemě zabíjet lIdi na naší ochranu, my je máme zachraňovat! Armádu potřebují bezbožnící, protože tam se bojí o život oprávněně.
Pánova moc se projevuje v našich tísiních, slabostech a pronáledováních, 2. Korintským 12, 8-10:
"Kvůli tomu jsem třikrát prosil Pána, aby to ode mne odešlo, ale on mi řekl: ‚Stačí ti má milost, neboť má moc se dokonává ve slabosti.‘ Velmi rád se tedy budu chlubit spíše svými slabostmi, aby na mně spočinula moc Kristova. Proto mám zálibu v slabostech, v zlém zacházení, v tísních, v pronásledováních a úzkostech pro Krista. Neboť když jsem slabý, tehdy jsem mocný."

A kdybys přitom zahynul, tak co? Myslíš, že Bůh to nemá pod kontrolou? To je přece náš cíl, dostat se k Bohu a životu věčnému. Smrt byla pohlcena ve vítězství. Jenom je třeba být připraven.

Jsi malověrný. Nemáš víru, ale strach. Jak se může Boží moc u tebe projevit?
 Positive plus Muž Kategorie
27.02.2022 23:05:56
PP> Nejenomže Jejíž kázal o nepokoji a meči, ale on to skutečně ještě za svého žuvota praktikoval - upletl se bič a šel "dělat pořádek do chrámu" - převracet stoly a za pomocí donucovacích prostředků odsud vyhánět lidi... Pokud učitel opakovaně tvrdí, že je svými činy příkladem a aby ho lidé následovali, ale zároveň se chová jinak - chová se v rozporu s nastavováním druhé tváře nepřátelům a rozdávání majetku nepřátelům, pak je to špatný učitel.

„Já jsem světlo světa. Kdo mne následuje, nebude chodit ve tmě, ale bude mít světlo života.“ ... "Jestliže mi někdo slouží, ať mne následuje, a kde jsem já, tam bude i můj služebník."

Ano, kde je Ježíš, tam by měli být i Ježíšovi služebníci a to i v případě, že Ježíš v rukou třímá vlastnoručně upletený bič a rozkopává stánkařům jejich zboží...


https://www.youtube.com/watch?v=asn-lCAcqoY


A pokud má být lis hněvu jen metaforou (metaforou, kde je číselně poměrně dosti přesně zachycena hloubka a délka řeky lidské krve - ó jak typické pro metafory :)), v tom případě může být v Bibli metaforou prakticky cokoliv.
 chong
27.02.2022 22:56:31
Positive, prosím, už nevykládej a nekomentuj Písmo.

To, že Ježíš řekl, že dva meče stačí, má být podle tebe důkazem, že je nemají používat a mají nastavit druhou tvář?

Myslíš, že před sesláním Ducha svatého říkal Ježíš principiálně jiné věci než po něm?

Ano, křesťan má vést duchovní boj, ale to nepopírá potřebnost armád a jejich výcviku i nasazení v případě nutnosti.
Můžeš mi říct, jak Bible vede k zrušení vojska? Já to tam nikde nevidím.
Postupné zrušení otroctví nikoho neohrozilo na životě.

Pokud by se armády zrušily, jak bys řešil takové napadení země? Modlitbou? Fajn, to je dobře. Ale v každém ozbrojeném konfliktu se lidé modlí. A ne vždy to nepřítele zastaví. I voják totiž může být Boží nástroj. Stejně jako je nástrojem lékař, ačkoli to mnozí křesťané neuznávají a věří výhradně v modlitbu. To je stejně scestné a nebezpečné jako tvůj nápad rušit armádu a bezvýhradně v každé situaci ustupovat zlu.
 Ptakolebec Muž56 Kategorie
27.02.2022 22:33:29
> chong

Ano, Ježíš nepřešel na zemi přinést pokoj obecně, ale není to výzva svým následovníkům, aby fyzicky bojovali.
Když začneš kázat pravdu, lásku, mírumilovnost, milosrdensctví, prostě o Ježíši, lidem s nemocnou duší, kteří jsou svedení a zajatí ve lžích, tak to může vyprovokovat útočnou reakci.
Můžeš to vidět u Jedna frajerka níže.

A ten lis božího hněvu je samozřejmě metafora, z úst vychází meč a to je meč Božího Slova.
Tím nechci zlehčovat Boží hněv, který spravedlivě dopadne na lidi, kteří slouží zlu, nechtějí se napravit a odmítají milost od Pána Ježíše.
Víš to předem, že milost je zapotřebí, tak se na to připrav, zařiď se podle toho.


Jak já bych se zachoval, to přece nemůžeš vědět. To je takové podle sebe soudím tebe...
 Positive plus Muž Kategorie
27.02.2022 22:24:27
> Michal-222

Mezi ruské vojáky? Rusky moc neumím.
Mé poslání je asi někde jinde.

Tady to čteš, tak předávej dál.
 Positive plus Muž Kategorie
27.02.2022 22:22:59
> Jedna frajerka

To je ta nenávist, zlo.
 Positive plus Muž Kategorie
27.02.2022 21:03:27
O tom jak moc velký byl Ježíš "pohodář" se můžeme dočíst např. v Matoušově evangeliu:

„Nemyslete si, že jsem přišel uvést na zem pokoj; nepřišel jsem uvést pokoj, ale meč. Neboť jsem přišel postavit člověka ‚proti jeho otci, dceru proti její matce a snachu proti její tchyni a nepřáteli člověka budou členové jeho domácnosti‘.

Už na zemi Ježíš hlásal, že nepřišel uvést pokoj a mír a to byla teprve předehra před tím, jaké vojenské tažení má nachystané v blíže neurčené budoucnosti:

"A uviděl jsem otevřené nebe, a hle, bílý kůň, a ten, kdo na něm seděl, se jmenoval Věrný a Pravý; spravedlivě soudí a bojuje. Jeho oči byly jako plamen ohně a na hlavě měl mnoho diadémů; má napsané jméno, které nezná nikdo než on sám. Je oblečen do pláště zbroceného krví a jeho jméno je Slovo Boží. A vojska, která jsou v nebi, jela za ním na bílých koních, oblečená do bělostného čistého kmentu. Z jeho úst vychází veliký ostrý meč, aby jím bil národy; bude je pást železnou berlou. On bude šlapat lis vína planoucího hněvu Všemohoucího Boha. Na plášti a na svém boku má napsáno jméno: Král králů a Pán pánů."
...
"A ten lis byl stlačen venku za městem a vytekla z něj krev až po uzdy koní na vzdálenost tisíce šesti set stadií."

To budou teprve "Ježíšovy jatky" - bude vymačkávat lidi, jak grapefruity v odšťavňovači.

PP tady mám plnou hubů keců o nastavování druhé tváře, ale kdyby ho na ulici někdo chtěl napadnout, úplně to poslední co by udělal, že by mu nastavoval svoji tvář - buď by zdrhnul nebo by se pokusil bránit.
 chong
27.02.2022 20:57:34
Čekal jsem, že nějakou takovou ptákovinu proneseš...

Nechceš to jít šířit mezi ruské vojáky? Aspoň by ses tak pokusil o něco užitečného, když, jak říkáš, se o život v tomhle světě sám nebojíš...
 Michal-222 Muž44 Kategorie
27.02.2022 20:30:11
Myslím, že by mu měl někdo s láskou prostřelit kulkou hlavu.
 Jedna frajerka Žena24 Kategorie
27.02.2022 20:18:15
> Ptakolebec

Náš boj je duchovní, viz Efezským 6. kapitola:

"Neboť náš zápas není proti krvi a tělu, ale proti vládám, proti autoritám, proti světovládcům této temnoty, proti duchovním mocnostem zla v nebeských oblastech. Proto vezměte na sebe celou Boží zbroj, abyste se mohli v den zlý vzepřít, všechno vykonat a zůstat stát."

O zrušení otroctví se také nepíše jako o zrušení armád, ale přesto Bible k tomu vede.
 Positive plus Muž Kategorie
27.02.2022 20:17:25
PP: já jsem v klidu, jestli je Písmo pravdivé, peklo čeká křesťany, protože není krásnějšího a důmyslnějšího díla Satanova nežli křesťanů. Jen oni dokážou šířit zlo kázajíce Přikázání.
 Nesu klády Muž25 Kategorie
27.02.2022 20:15:42
> Nesu klády

Ty satanáši, nech si své soudy.
 Positive plus Muž Kategorie
27.02.2022 20:11:39
ZÁVAZNÉ, Římanům 12, 17-21:

Nikomu neodplácejte zlým za zlé. Přede všemi lidmi mějte na mysli ušlechtilé věci. Je-li možno, pokud to záleží na vás, mějte pokoj se všemi lidmi. Nemstěte se sami, milovaní, nýbrž dejte místo Božímu hněvu, neboť je napsáno: ‚Mně patří pomsta, já odplatím, praví Pán.‘ Ale: ‚Jestliže má tvůj nepřítel hlad, dávej mu jíst, a má-li žízeň, dávej mu pít; když to budeš činit, nasypeš žhavé uhlí na jeho hlavu.‘ Nenech se přemáhat zlem, ale přemáhej zlo dobrem.
 Positive plus Muž Kategorie
27.02.2022 20:10:19
"Či myslíš, že nemohu poprosit svého Otce, a on mi hned pošle víc než dvanáct legií andělů?"

Tolik k mírumilovnosti Páně, když i Ježíš přiznává, že Bůh může poslat anděly VRAŽDIT NA JEŽÍŠOVU PROSBU.
 Nesu klády Muž25 Kategorie
27.02.2022 20:04:38
> Pan svačinka

Útočit by neměl asi nikdo ne?
 Positive plus Muž Kategorie
27.02.2022 20:03:20
> Ptakolebec

„Nyní však, kdo má měšec, vezmi jej a stejně tak i mošnu; kdo nemá, prodej plášť a kup si meč."

Musíš to znát v kontextu. To byl před zmrtvýchvtáním Ježíše a před sesláním Ducha Svatého. Kontext je takový, že měl dva meče pro všechny a na Ježíš řekl, že stačí.

A následně, Matouš 26, 51-53:
"A hle, jeden z těch, kteří byli s Ježíšem, natáhl ruku, vytasil meč, udeřil veleknězova otroka a uťal mu ucho. Tehdy mu Ježíš řekl: „Vrať svůj meč na místo. Neboť všichni, kdo se chápou meče, mečem zahynou. Či myslíš, že nemohu poprosit svého Otce, a on mi hned pošle víc než dvanáct legií andělů?"

Rozumíš? Vrať svůj meč, to není výzva k boji! Takže tento tvůj příklad neberu.

Kážeš bludy!!

Ježíš nás vede k mírumilovnosti. A tak je to i v Novém zákoně.

Ještě něco máš z Nového zákona, kromě svých bludů?
Smajlík  Positive plus Muž Kategorie
27.02.2022 19:51:30
Perfect!
Ale to zlo nejsou Rusové, to zlo není Putin, to ZLO je tady na zpovědnici, ZLO jsou Ukáčka upalující bezbranné Rusy v Oděse, zlo je pan Fiala blokující zpravodajské weby s jiným pohledem na věc, ZLO je totalita, nesvoboda, banán za tohle je ZLO!
Smajlík  Pan svačinka Muž25 Kategorie
27.02.2022 19:46:19
„Přehrál jsem si, ale nic jsem si z toho neodnesl.“

No bodejť, tak bys dopadl, kdybys ty svoje bláboly hlásal v terénu. Jsi naivní a navíc
 mešuge
27.02.2022 19:39:47
Archivářka: s křesťany je to těžké, podle nich je svět nedokonalý a utrpení irelevantní, protože celý svět je jen zkouška a skutečný život se odehrává až po smrti. Takže člověk má dodržovat Přikázání bez ohledu na utrpení, které zažívá, a situace, v nichž se ocitne, protože na tomto světě nesejde a podle našich činů se rozhodne, co s námi bude potom.

Pokud by teda byli Ukrajinci křesťané, nechali by se s klidem zabít a doputovali by rovnou do nebes, protože tenhle život ať vezme čert.

Potíž je v tom, že tomu málokdo doopravdy věří, že na tomhle životě nijak nezáleží, jen pár magorů. A myslím, že ani PP by si nenechal dát nakládačku a okrást se a nešel by to ani nahlásit na policii, což by vlastně neměl, protože lpění na hmotných statcích tohoto světa je naprosté selhání.
 Nesu klády Muž25 Kategorie
27.02.2022 19:15:08
Asi tak, no...

Řekni umírajícím vojákům a trpícím lidem na Ukrajině, aby nastavili druhou tvář. Jak mohou mít nějaký nadhled? Kdybys byl tam s nimi v první linii, ráda bych viděla tvůj nadhled. Snadno se to káže z pohodlí domova.

I představa, že se vzdají a nechají si to líbit, vyústí pouze v narcisovu touhu zabrat další území.

Positive plus, stále nerozumím tvé pointě.
Smajlík  Archivářka Žena34 Kategorie
27.02.2022 19:09:49
Abstinent tady už zmínil Ananiáše a Safiru.
To je dobrý příklad.

Další je třeba:
Řekl jim: „Nyní však, kdo má měšec, vezmi jej a stejně tak i mošnu; kdo nemá, prodej plášť a kup si meč.

Do vitríny si ten meč asi dát neměli.

Láska k nepřátelům platí univerzálně. V tom smyslu, že by jim měl člověk přát dobré, v důsledku i Boží spasení a to i v případě, že je nucen v krajním případě je v sebeobraně zabít. Neměl by to ale dělat rád nebo s nenávistí. (Které je mnohdy těžké se ubránit, když ti třeba vyvraždí rodinu. Ale jako ideál to beru.)

Naproti tomu nastavování druhé tváře univerzální princip není. Bible ukazuje, že ani apoštolové to univerzálně neaplikovali a nevyžadovali. Dokonce ani Ježíš ne.
Nastavení druhé tváře má ukázat sílu osobnosti, která nemá zapotřebí s někým bojovat, protože má nadhled, sílu odpuštění a vyrovnanosti. Ale neznamená, že má člověk nechat řádící bandity dělat si co chtějí, ubližovat nevinným a šířit zlo bez jakýchkoliv překážek. Takový postoj by byl naopak hříšný a trestuhodný.

Mimochodem, Ježíš nikdy nemluvil proti armádě ani její funkci. Nabádal jen vojáky, ať nezabíjejí zbytečně. K čemu by byla armáda nastavující druhou tvář? K smíchu a lítosti.
 Ptakolebec Muž56 Kategorie
27.02.2022 18:57:04
Positive plus: připadám si, jako bys mě odbyl. Jak se projevovala Petrova láska k Zafiře?
Smajlík  Špatnej abstinent
27.02.2022 18:47:56
> Archivářka

"A ty se domníváš, že víra nezpůsobila i v minulosti spoustu krveprolití? Vždyť náboženství v globále jsou jednou z nejčastějších příčin a podnětů k válkám."

Záleží v co věříš, Ježíš nevede ke krveprolití.
 Positive plus Muž Kategorie
27.02.2022 18:44:50
> Špatnej abstinent

To je takové oznámení, co se stane.
 Positive plus Muž Kategorie
27.02.2022 18:22:11
Máš v tom zmatek. Války jsou díla člověčí nikoliv Boží. Putin je nejen nemocný člověk, ale především pomocník Satana. Věřící také není, protože svým rozhodnutím porušil přikázání Desatera. Nezabiješ!- Nebudeš vraždit. Možná i některá další. No a Ukrajinci musí proti zlu bojovat, to se nedá nic dělat.
 cd10
27.02.2022 18:20:59
Positive plus:
A ty se domníváš, že víra nezpůsobila i v minulosti spoustu krveprolití? Vždyť náboženství v globále jsou jednou z nejčastějších příčin a podnětů k válkám.

Já nevím no. Citovat takhle rady do života a nehledět přitom na to, co i křesťanská víra v minulosti způsobila, to mi přijde minimálně zvláštní.

Bůh kázal to a to, ale lidi si to upravili podle svého a pak, slovy klasika "náboženství jim sloužilo k tomu, aby se mydlili hlava nehlava".

A věřící potom přijdou a radí všem ostatním, aby nastavovali druhou tvář, když v minulosti dostali hodně napleskáno i přes tu první... A to aniž by se o to sami nějak zapříčinili...
Smajlík  Archivářka Žena34 Kategorie
27.02.2022 18:18:09
Positive: Počkej, to mi asi budeš muset vysvětlit. "Vynesou Tě jako vynesli Tvého muže" mi zní trochu jinak než "Mám tě rád, udělala jsi hroznou věc, lhala jsi Bohu, když jsi zamlčela část peněz, jdi v pokoji, čiň pokání, věř v Ježíše, protože ten za Tebe pro lásku Boží zemřel, aby Ti mohlo být odpuštěno " (tak nějak si představuji konec toho příběhu o necelých 2000 let později, pokud by na místě Petra byl "moderní křesťan").
 Špatnej abstinent
27.02.2022 18:08:03
> Špatnej abstinent

Petr nevolal po smrti.
 Positive plus Muž Kategorie
27.02.2022 18:04:09
> Ptakolebec

"Jinak ta slova o nepřátelích a nastavování druhé tváře se týkají primárně osobních nepřátel a neplatí univerzálně. Je dobré rozlišovat, kdy je to namístě a kdy ne."

Pro nás smrtelné lidi to platí univerzálně.
Tak cituj něco z Nového zákona, co to popírá. Já tam vídíim, miluj své nepřátele, dobře čiň. V tomto smyslu je celý Nový zákon.
 Positive plus Muž Kategorie
27.02.2022 18:00:28
> Kristýna111

Chápu, že je to pro tebe problém. Taky jsem to měl, jako nevěřící.

Problém to přestane být, když člověk přestane lpět na životě v tomto světě.
Cíl je jinde. Soustřeď se na cíl, ne na to, jestli umřeš zítra nebo pozítří.
 Positive plus Muž Kategorie
27.02.2022 17:58:58
Positive plus: jak se projevila Petrova láska vůči Ananiášovi a Zafiře? Byla Zafira apoštolem Petrem milovaná, když ji sprdnul a oznámil, že zemře? Měl Petr čisté nebo špatně svědomí, když volal po Zafiřině smrti?

Proč by tedy nemohl Nesu klády volat po Purinové smrti s čistým svědomím?

Kdyby Putin zemřel a znamenalo to zachráněni života tisícům lidí, nebylo by to "lepší"? Neznamená nevolat po Putinově smrti být lhostejný k životům, po jejichž smrti volá Putin?

Jestli budeš tak hodný, odpověz mi na všechny otázky, neber je jako vyjádření názoru, ony můj názor nereprezentují, opravdu mě jen zajímají odpovědi.
Smajlík  Špatnej abstinent
27.02.2022 17:57:11
> mešuge

Přehrál jsem si, ale nic jsem si z toho neodnesl. Zkus tady 2 minuty:

https://www.youtube.com/watch?v=aOe50Kx-_88&t=3620s
 Positive plus Muž Kategorie
27.02.2022 17:55:16
Přesně... "milovat" nepřátele je v pořádku, dokud jsi schopen jim rozpoltit lebku nebo do nich narvat plnou dávku. Takhle nějak to křesťani vždycky chápali. A kdyby takových křesťanů nebylo, tak už dneska na světě žádní křesťani nejsou.
 Tukan
27.02.2022 17:47:58
Ano, princip lásky k nepříteli uznávám.
V tom smyslu, že i ti Rusové v tancích jsou lidi, které Bůh miluje. Miluje i Putina. Je mi líto, že to má ten člověk v hlavě takhle pitomě nastavené a přál bych mu, aby prohlédl.
Jinak ta slova o nepřátelích a nastavování druhé tváře se týkají primárně osobních nepřátel a neplatí univerzálně. Je dobré rozlišovat, kdy je to namístě a kdy ne.
 Ptakolebec Muž56 Kategorie
27.02.2022 17:45:54
Positive ano, zlo plodí zlo, a proto je nutné mu čelit. S tímto bych souhlasila. Začne jeden, dva a další už se přidávají jako "sněhová koule", je to i o šikaně, mobbingu, v historii známe lynčování. Jakmile už je "koule" dostatečně velká, přidá se nemyslící dav a je průser na světě. Nicméně myslím, že vůči škůdci je nutno se "bránit"...opravdu bych měla problém jej asi "milovat" a když mi dá pohlavek na jednu stranu, nastavit i tu druhou. Mám obavy. že by příště zašel ještě mnohem dále...Tohle je známo ze strany šikan a mobbingu, když jsi v té roli oběti submisivní, půjde přístě mnohem dále,.
 Kristýna111
27.02.2022 17:34:47
Domnívám se, že je hodně složité milovat svého "nepřítele". Moje "právo" končí na hranici "práva" toho druhého a naopak. At mi neškodí a nebude mým nepřítelem. Nikdo nemá právo záměrně někomu škodit. Někdo mi v parku s prominutím rozbije "hubu", aby mne okradl a já mu řeknu "Jsi moc hodný, že jsi mi takto upravil "make-up", moc Tě za to miluji?????
 Kristýna111
27.02.2022 17:34:06
kecy
 Loca Loca Žena98 Kategorie
27.02.2022 17:31:42
Dost dobrý, úplně si dokážu představit, jak tohle vykřikuješ někde na předměstí Kyjeva jak obecní blázen, pak přiletí dárek a pluska prší všude okolo.

Umíš anglicky? Dej si 40 sekund, https://youtu.be/5reoERccZsA?t=1578
 mešuge
27.02.2022 17:25:13
> Kristýna111

"Co se asi stane, když mi někdo bude škodit a já mu budu nastavovat ještě tu druhou tvář?"

Můžeš dostat ještě jednu ránu a nebo taky ne. O to nejde. Viz mé poslední dvě otázky. Důležité je následovat dobro, lásku. To je nade vším.

"Jakým právem mi ten druhý záměrně škodí? A jakým právem škodí bezdůvodně třeba tomu druhému? "

Obvykle k tomu nemá právo.

" Také se říká, že k vítězství zla stačí, aby všichni dobří lidé mlčeli?"

Ano. Rozhodně nesmíme mlčet. Proto i píšu tenhle post.

"Proč se nebránit, je li to opodstaněné a proč nezasáhnout, domnívám -li se, že je nespravedlivě útočeno na ty druhé? "

Bránit možná, ale milovat nepřítele je nutné. Hodit někam atomovku není moc láska.
Nespravdlivě - to tom ty nerozhoduješ, co je spravedlivé. Někdo si právě myslí, že je spravedlivé zaútočit. Tohle je příčina zla, povyšovat se do pozice soudce spravedlnosti.


"Potom mám obavy, že když budu jen přihlížet, jak mi někdo škodí nebo škodí někomu druhému, posílím v tom jen jeho pozici, že to je normální abude řádit vesele dál............ "

Nebuď nečinná, kaž dobrou zprávu o Ježíši Kristu, věd k mírumilovnosti, pomáhej trpícím ať už je to kdokoliv..
 Positive plus Muž Kategorie
27.02.2022 17:14:57
Měl by sis občas trochu pohonit, uleví se ti... Ten dole mezi nohama není tvůj nepřítel.
Smajlík  Tukan
27.02.2022 17:09:19
Positive, je fakt, že někdy se dosáhlo cíle mírovou cestou, napadá mne Gándhí a nechci se k tomu moc rozepisovat , čili Indie získala nezávislost na VB bez války a o politických kontexích se také nechci bavit. Minule jsem zmínila holokaust a už mne někdo zařadil do škatulky "sionista" a hinduista také nejsem, jen chci říci, že i na té mezinárodní politice se někdy objevila "mírová politika". Myslím, že Einstein také řekl, že je lepší nespravedlivý mír, nežli spravedlivá válka....
Osobně nemám ráda konflikty na žádné úrovni a myslím si, že řada věcí se dá vykomunikovat. Ale ne vždy.
Něco jiného však může být také spravedlivá obrana. Co se asi stane, když mi někdo bude škodit a já mu budu nastavovat ještě tu druhou tvář? Jakým právem mi ten druhý záměrně škodí? A jakým právem škodí bezdůvodně třeba tomu druhému? Také se říká, že k vítězství zla stačí, aby všichni dobří lidé mlčeli? Proč se nebránit, je li to opodstaněné a proč nezasáhnout, domnívám -li se, že je nespravedlivě útočeno na ty druhé? Potom mám obavy, že když budu jen přihlížet, jak mi někdo škodí nebo škodí někomu druhému, posílím v tom jen jeho pozici, že to je normální abude řádit vesele dál............
 Kristýna111
27.02.2022 17:01:53
> Ptakolebec

To je univerzální do každé situace. Aspoň ten smysl toho.

Měl bys to mít rád. Ne kvůli mě.
 Positive plus Muž Kategorie
27.02.2022 16:55:45
Upřímně, Positive, nemám rád tyhle nekonkrétní výkřiky.
A to jsem křesťan a k Božímu slovu mám vztah.
Mě by zajímalo, jestli jsi tím chtěl říct něco do nějaké situace. Pokud ano, vysvětli co a napiš to jasně.
 Ptakolebec Muž56 Kategorie
27.02.2022 16:53:24
Putin je hajzl. Jen proto, že prohrává, chce použít jaderné zbraně. Přitom kdyby nezačínal, neprohrával by. Neměl jediný důvod začít.
 Čori čhajori pravá
27.02.2022 16:42:40
> smutný-člověk

Jsou tam otázky.
 Positive plus Muž Kategorie
27.02.2022 16:41:58
> Nesu klády

To nemůžeš s klidným svědomím.
 Positive plus Muž Kategorie
27.02.2022 16:38:35
A o čem máme diskutovat?
Smajlík  smutný-člověk Muž35 Kategorie
27.02.2022 16:37:36
Jsem rád, že nejsem křesťan, můžu s klidným svědomím volat po Putinově smrti.
 Nesu klády Muž25 Kategorie



Pridanie rozhrešenia Staršia spoveďNovšia spoveďHlavná stránka
TVOJA PREZÝVKA:

OPÍŠ BEZPEČNOSTNÝ KÓD:
Captcha

Tento inzerat nekúpite.
Pridať inzerát momentálne nie je možné.
TEXT ROZHREŠENIA:

PRILOŽ SMAILÍKA:
Smail Palec nahoru Smail Hrozící Smail Drží palec Smail Není to důležité Smail Dostaneš do huby Smail Smutný Smail Cože?? Smail Safra Smail Pusinka
jupííí tak bacha držím palec to je fuk tumáááš ach jaj no niééé ?! sakra mmmuc
(žiadny )


Změňte svoje cookies preference

Slevy do obchodu... NOTINO ...aktuálně.

REKLAMA
Copyright 2003 www.zpovednice.cz + www.spovednica.sk